Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 31 januari 2012

Trumresa

Jag fortsätter på mitt andliga tema som jag känner att jag kommit in i nu. Imorgon ska jag göra Trumresan som jag nämnde tidigare. Jag har aldrig gjort den förut och vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig. Så här står det på hemsidan:
"Inom shamanismen är en av de mest grundläggande ceremonierna trumresan.De hjärnvågor som vi normalt har i vaket tillstånd är Betavågor. Trummans ljud förändrar medvetandet till hjärnvågor som kallas Alfa och Thetavågor. Alfavågorna arbetar vid ett avslappnat tillstånd och är bron till det omedvetna och Thetavågorna när vi befinner oss i ett transtillstånd, vid hypnos, när vi dagdrömmer och har lucida drömmar. I gränslandet mellan sömn och vakenhet producerar hjärnan Thetavågor. För att vi ska minnas det omedvetna innehållet och få en medveten tillgång till upplevelser  vid t ex trumresan är att det finns tillgång till Alfavågor. Utan dessa förblir det omedvetna innehållet omedvetet. Vid de djupaste medvetenhetsnivåerna förekommer Deltavågor.
Under trumresan hjälper alltså trummans ljud dig att förändra ditt medvetandetillstånd så att du kan göra en själsresa till andra världar. Själsresan är ett sätt att lämna dig själv för att möta ditt inre och hjälpa dig i din vardag med nya insikter och att växa i livet. Att möta ditt högre jag, dina hjälpare och kraftdjur som kan ge dig budskap för att hjälpa dig att se och förstå dig själv på ett högre plan. Det finns många syften att göra en trumresa, att vara nyfiken, söka kunskap och utforska sig själv är några av dem.
Välkommen att prova något utöver det vanliga. Det går inte att förstå genom att läsa i en bok, en själsresa behöver upplevas, kom med ett öppet sinne och ge dig själv möjligheten att uppleva detta."

Visst låter det ganska häftigt?! Det ska bli väldigt spännande! Återkommer med en rapport imorgon kväll.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar