Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 1 januari 2012

Nu kör vi!

Dag 1 av 365 är nu här och det är med mycket positiva känslor som jag tar mig an detta år. Det känns som att jag sitter på "receptet" för att bli av med min ångest, men att ta tag i saken är inte alltid lätt. När jag mår dåligt vill jag helst bara dra täcket över huvudet och ligga kvar där.

De senaste månaderna har varit rena helvetet att ta sig igenom, kan gå in mer på anledningen i ett senare inlägg, och jag måste verkligen ta mig upp från botten igen. Att leva med ångest resten av mitt liv är inte ett alternativ. Jag vägrar låta detta förhindra mig från att leva.

Projektet kommer att innehålla både små och stora förändringar i mitt liv och jag är beredd att testa det mesta för att klara av det här. Det kommer att komma dagar då jag vill ge upp, men nästa dag ska jag ställa mig upp ännu stadigare och kämpa vidare.

Massage, Omega-3, kakao, motion, mindfulness, mediciner, böcker, sömn, socker och serotonin - många är områdena som jag kommer att ta upp under den närmsta tiden. Målet är inte att detta ska gå till varken över- eller underdrift; Tanken är istället att hitta en balans som fungerar för både kropp och själ.

Du är välkommen att följa med mig på den här resan.



1 kommentar:

  1. Jenny,det låter väldigt spännande att följa den denna blogg! Jag önskar dig all lycka! Som du säger detta blir vårat år!

    Anna

    SvaraRadera