Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 9 januari 2012

Ny vecka, nya tag!

Jag har inte gjort några större utmaningar under helgen, jag kände att jag behövde ladda mina batterier igen. Var iväg en sväng till affären med sambon annars har jag faktiskt varit hemma hela tiden. Imorgon är det dock  måndag igen och dags att ta nya tag igen. Kanske är det en god idé att ha det så? Då får även jag känna skillnad på vardag och helg, det blir lätt så att dagarna flyter samman när man inte jobbar.

Jag tycker att det känns bra med mitt Ingen panik-program. Jag har läst lite i boken varje dag för att verkligen jobba med varje steg under den veckan det pågår. Det är på torsdag jag ska gå vidare till steg två.

Mina mål för imorgon är:
  • Handla mat
  • Laga middag
  • Dammsuga kök, hall & sovrum
Det får vara nog med mål för imorgon. Om jag lyckas ta tag i något mer får det bli en bonus, jag vill inte sätta mål som jag sen inte kan uppnå. 

Helt sjukt egentligen att jag måste sätta upp mål för att klara av saker som andra gör på ren rutin. Men jag ska väl inte jämföra mig med andra utan utgå från min egen situation. Ibland är det dock väldigt frustrerande när man tänker på det. 

I höstas hade jag och mamma sparat ihop pengar till att åka på en All Inclusive-resa till Egypten. Tolv timmar innan avresa, mitt i packningen, fick jag en panikattack. Det slutade med att jag ringde och krånglade med flygbolaget för att få byta namn på biljetten så sent - jag gav bort min 7000-kronors resa till mammas väninna. Då blir man lite förbannad på den här satans ångesten. Jag är dock glad att vi över huvud taget hittade en ersättare så mamma inte blev lidande hon också, då hade jag mått ännu sämre. 

Dags att sova. Imorgon är en ny dag - en bra dag!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar