Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 24 januari 2012

Åh härliga dag!

Det är helt otroligt vilken känsla jag haft i kroppen efter meditationen idag. Jag liksom svävar fram och känner en glädje i kroppen som jag inte känt på länge. Jag har gått omkring med ett stort leende hela kvällen och till och med sjöng när jag plockade ur diskmaskinen. Allt går bara så lätt. Om det är det här man får av meditation, då kommer jag aldrig att sluta. Häromdagen skrev jag ett inlägg om hur obalanserad jag var - just nu känner jag raka motsatsen. Lugn och harmonisk efter en dag med både Yoga och meditation.

Åh vad jag är lycklig att jag startade upp detta projekt! Man måste söka för att finna. På bara 24 dagar tycker jag att jag har funnit så mycket fint och användbart, tänk bara hur det kommer att vara när 365 dagar har gått?! Jag tror verkligen på det här med att man måste jobba med både kropp och själ för att finna sig själv.

Nu ska jag gå och lägga mig och njuta av att jag inte har en massa jobbiga tankar som stör. Sen ska jag vakna imorgon och ha kvar den här känslan. Imorgon väntar lite andningsövningar, gymmet, matlagning och inhandling av ny strömadapter till datorn.

God natt kära läsare, önskar er en underbar skönhetssömn!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar