Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 18 januari 2012

Tips! Internetbaserat självhjälpsprogram

I slutet av januari eller början på februari kommer det startas upp ett projekt på 8 veckor. Det är helt web-baserat och gratis. Mycket kompetenta människor är det som driver projektet (bland annat Per Carlbring som skrivit den bok jag följer). Eftersom att jag redan håller på med ett program kan jag inte söka detta, men om dessa krav passar in på dig, kolla då upp det:


  • Har svårt att hantera din ångest och/eller ofta känner dig orolig
  • Tycker att din ångest eller oro påverkar ditt arbete, din sömn, dina studier, ditt familjeliv, din fritid och/eller ditt sociala liv
  • Begränsas i vardagen av din oro
  • Undviker att göra saker på grund av din oro/ångest
  • Är motiverad att förbättra din situation genom att aktivt delta i ett mindfulnessprogram
  • Inte redan går i någon annan psykologisk behandling
  • Inte lider av djup depression
  • Inte lider av problematik som bäst behandlas inom psykiatrin (t ex allvarliga självmordstankar eller psykos)


Kolla in sidan www.imå.se för att läsa mer!


Om någon hänger på det där programmet och kommer att blogga under de 8 veckorna, säg gärna till mig då så att jag kan följa er!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar