Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 9 januari 2012

Måndag

Veckan har börjat bra! Jag kände mig väldigt håglös när jag vaknade men så snart jag fick upp mig själv ur sängen och satte igång kändes allt bättre. Jag var inne hos grannarna och hälsade på en stund och då fick jag gosa lite bebis, vilket alltid ger härlig energi! Efter det cyklade jag iväg till Apoteket och affären för att handla till middagen. Det var lång kö och jag fick enorma svettningar, men det stannade vid det. Jag åkte hem och lagade en supergod kasslergratäng med ris och medan den var i ugnen städade jag bort julen i köket, bytte gardiner och sånt där! Åkte också med en portion mat till mamma som hade jobbat natt!

Jag är väldigt nöjd med dagens insatser. Imorgon ska jag fortsätta att plocka undan julen och göra vår här hemma. Sen ska jag laga middag och försöka att gå ut på en promenad.

Jag har suttit och trallat på några låtar här hela eftermiddagen och sambon tittade konstigt på mig och undrade vad som hade hänt. Tänk att så lite sysslor kan göra så mycket för känslan!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar