Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 20 januari 2012

Obalans

Känner mig väldigt obalanserad just nu. Ena stunden kan jag känna mig på topp för att bara en timme senare känna att jag vill dra täcket över huvudet. Känner att jag har mycket saker hängande över mig som jag måste ta tag i, men om jag försöker komma på vad det är så blir inte listan lång.. det blir liksom ingen ordning i mitt huvud. Inuti mig är det fullt av stress, men egentligen har jag ingenting att stressa över..

Jag har läst en del om meditation och blir väldigt nyfiken på om det kanske kan hjälpa mig. Har hittat ett ställe som inte ligger så långt från mig där olika meditationspass arrangeras, funderar på att boka in mig på passet som ska hållas på söndag. Bara för att testa på. Det känns som att det skulle vara svårt för mig att hitta in i det där lugnet som krävs nu när jag är så stressad, men å andra sidan kanske det är precis det jag behöver?

Det här året ska ju vara mitt projekt-år och då måste jag ju testa på nya saker, lämna alla gamla hjulspår. Imorgon ringer jag och bokar en plats. Spännande.

Sen många år tillbaka har badkaret varit den plats dit jag tar mig så snart jag känner att ångesten blir för mycket att hantera. I badet kan jag slappna av på ett helt annat sätt och där känner jag mig skyddad på något vis. Dagar med mycket ångest kan jag bada 4-5 gånger. Tacksam över att vi inte betalar för vattnet och för att jag ännu inte fått simhud mellan tårna. Vet att jag är lite utav en miljöbov under dessa dagar också, men när ångesten kommer är det ingenting jag orkar bry mig om.
Tända ljus, badskum och varmt vatten är absolut den bästa terapin jag hittat hittills under mitt liv.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar