Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 23 januari 2012

Mediterat igen!

Idag åkte jag, som jag nämnde igår, på meditation igen! Vi var en större grupp idag, 15-16 stycken, och jag valde till slut att ligga ner även denna gång. Platsen jag la mig på i rummet denna gång kändes mycket bättre, sist låg jag precis vid dörren ut och det kändes inte så avslappnat.

Jag lyckades slappna av mycket lättare denna gång och fick inte alls lika mycket värk som sist. Nu började istället en massa känslor att svälla över mig. Jag ville börja gråta flera gånger, inte på något obehagligt vis... det var mer ett befriande gråt på något vis. Jag hade hela tiden känslan av att jag var så otroligt stark, jag ville slita mig loss från något, men jag vet inte riktigt vad. När vi skulle föreställa oss att vi gick längst en lång strand kände jag att jag inte alls ville gå, jag ville springa! Jag ville springa så snabbt som jag bara kan, jag nästan svävade fram - så lätt var det att springa!

Allt var så mäktigt. På slutet spelas en låt (olika från gång till gång) och när låter började spelas hörde jag redan på den första tonen vilken låt det var. Det var så självklart att den låten skulle spelas just då när jag kände som jag gjorde. Det kändes verkligen som att låten spelades för mig. Gabriellas sång var det som spelades, och för en stund blev jag Helen Sjöholm, för en stund slog jag mig lika fri som hon gör i filmen. Mäktigt.


Det var fortfarande svårt att fokusera under vissa stunder, men i det stora hela är jag sjukt nöjd med meditationen. Kommer absolut att gå igen, jag tror att det är bra för mig. Nästa onsdag ska jag testa på att göra en Trumresa, vad det är kommer jag att berätta när det närmar sig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar