Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 3 januari 2012

Ordning och reda är A och O

När ångesten är i mitt huvud är allt väldigt rörigt, det är svårt att koncentrera sig, komma ihåg saker och ibland är det svårt att ens göra någonting alls. Och när man lever i en så rörig värld tror jag det är viktigt att ha ordning och reda omkring sig. När det är rent, fräscht och ordnat hemma - då mår jag som bäst. Jag kan i dagar gå och tänka "borde verkligen städa badrummet" och nånstans ligger den där tanken kvar och mal i mitt bakhuvud till dess att jag faktiskt tar tag i städningen. Lite så tror jag att det är med allting - man ska inte ha en massa saker hängande över sig!

Jag måste verkligen jobba på det här. Jag måste få in en bättre ordning i mitt liv, i mitt hem. Sluta skjuta upp saker hela tiden och försöka att hålla undan här hemma. I perioder har jag läst en del om Feng Shui och det är något jag tror på ganska mycket. Även där handlar det ju om balans.

Nu när jag är fortsatt sjukskriven framöver har jag gott om tid att ta tag i det här. Balans känns som mitt ledord under det här projektet. Allt handlar om balans.

1 kommentar:

  1. Jenny, Jag är likadan. Jag vill också ha rent och snyggt omkring, annars fungerar inte jag! Se vad lika vi är! :)

    Kram Anna

    SvaraRadera