Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 23 januari 2012

Power Yoga

Pust och stön! Har just testat en cd-skiva med Power Yoga som jag fick låna av en kär vän. Jag är ju lika vig som ett kylskåp ungefär! Det var otroligt jobbigt och det knakade både här och där under övningarna, kanske har mina kotor i ryggen hoppat rätt nu då? Vore underbart.

Yoga handlar ju så mycket om andning och det är verkligen inte lätt att tänka på att andas lugnt när man står i de mest konstiga ställningar. Började vid ett tillfälle skratta åt mig själv för hur jag såg ut när jag stod där och hade slagit en knut av mig själv, skönt att jag är hemma och testar och inte i nån yogagrupp - då hade det blivit lite tungt för självkänslan tror jag!

Vet inte om yoga är min grej riktigt, men det är säkert roligare när man väl mjukat upp kroppen lite och faktiskt kan göra övningarna fullt ut. Tror att jag fick med en annan skiva också där det handlade om balans och stretching, kanske ska ta och starta där istället!

Nu ska jag ta mitt svettiga jag in i duschen.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar