Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 14 januari 2012

Händelserik dag!

De nya lyktorna!
Lördagar är bra dagar, då är sambon ledig och det i sin tur betyder att jag kommer upp ur sängen i tid. Vi var och shoppade lite i en inredningsbutik, vi har presentkort där från i julas och idag köpte vi ett nya köksknivar, en skärbräda och ljuslyktor!

Efter shoppingen åt vi lunch begav oss sedan iväg till gymmet (på mitt initiativ!). Idag fick sambon fungera som min PT och han körde riktigt ordentligt med mig. Hade kramp i både rygg och mage när vi var klara, så det kan hända att det blir lite svårt att ta sig upp ur sängen imorgon. Men jag känner mig väldigt nöjd över att jag vågade ta ut mig så pass mycket! Hade lite ångest i kroppen när vi var klara, men den försvann snabbt när vi hamnade mitt i händelsernas centrum på vår väg mot bilen. En Securitasvakt stod utanför gallerian och slogs för fullt med en tydligt påtänd snubbe som tydligen hade snattat. Vakten blödde i ansiktet och hans telefoner och sånt flög iväg. Som vanligt i detta fegisland stod bara folk runt omkring och glodde. Danne sprang dit och hjälpte till att brotta ner pundaren och jag ringde 112. Polisen var där efter en stund och det hade då tagit 4 karlar att brotta ner snubben. Där kan vi snacka om att distrahera ångesten, den var som bortblåst när vi väl kom fram till bilen.

Nu ska sambon iväg på grabbkväll. Jag har hyrt en film och tänkte krypa ner i soffan och bara mysa. Det har varit en händelserik dag för mig det här och det känns så himla bra!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar