Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 23 januari 2012

Tankar i natten

Natten är här och då börjar jag som vanlig att tänka. Det är på nätterna jag tänker som mest, och kanske även som bäst. Det är något med det här lugnet som är på natten som jag verkligen älskar. Ingen trafik utanför huset, det är släckt i alla fönster och här hemma är det alldeles tyst. Det här tysta lugnet har precis motsatt effekt på mig de kvällar jag har ångest, då är det olidligt; Men dagar som denna, när jag mår bra, då älskar jag det. känner mig väldigt harmonisk i kroppen efter meditationen idag, nu har värken släppt och jag känner mig nästan lite dåsig.

Jag tycker också om att krypa ner i sängen när sambon redan sover. Då lyssnar jag till hans djupa andetag och kryper tätt intill. Det är en väldigt trygg känsla som brukar hjälpa mig att somna väldigt skönt.

Jag känner verkligen att det är på väg att gå åt rätt håll i mitt liv just nu. Jag är sjukskriven till sista januari och då blir jag arbetslös. Jag har ingen aning om vad som kommer att ske framöver och på något vis njuter jag lite av den känslan. Det här året handlar om att hitta mig själv och mitt inre lugn och nu har jag all chans i världen att påverka mitt liv i den riktning jag vill ta det.

Och jag tänker inte stressa. En dag i taget, en minut i taget. Andas.

4 kommentarer:

  1. Va avis jag blir när jag läser om din sambo :) Jag har ingen sambo men har träffat en underbar man som vet allting om mig. Jag har varit öppen mot honom sedan första dagen vi träffades och han har accepterat mig som jag är och bryr sig så offantligt mycket om mig att jag blir rädd ibland. Nu är han på en ort en bit bort och jag saknar honom så, när han kommer hem till mig så ska jag hålla om honom och inte låta honom gå ifrån mig igen på väldigt länge! <3

    SvaraRadera
  2. Håller tummarna för att du hittar ett jobb som kan ge dig den positiva energin som du både behöver och förtjänar! :) /Josefin

    SvaraRadera
  3. Anonym, är du en ny läsare på min blogg? Välkommen i så fall! Låter som att du har hittat en fin kille, hoppas att han är mannen i ditt liv! Det är skönt att ha någon som vet allt om en och som man kan få en trygghet hos. Lycka till!

    Josefin, tack! Det kommer nog att lösa sig till det bästa till slut. Brukar alltid sluta med att jag säger "hade det inte blivit sådär hade jag aldrig hamnat där jag är idag" och då brukar det alltid vara värt det :)

    SvaraRadera
  4. Såg nu vem du var Anonym :) Kul att du kikade in hos mig!

    SvaraRadera