Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 28 januari 2012

Kalas!

Idag har jag varit med familjen och hälsat på mitt kusinbarn som fyller 3 år. Hade ingen som helst oro varken innan vi skulle åka eller när vi var där. Är väldigt tacksam för det! Kanske hjälper den där meditationen mig mer än jag trodde? Jag har känt ett väldigt annorlunda lugn inom mig denna vecka.

Nu ikväll ska några vänner komma hem till oss och spela lite sällskapsspel, konstigt nog tycker jag att det är jobbigare. Förmodligen för att jag inte kan fly hem till tryggheten om det blir jobbigt, för det är ju där vi ska vara. Men det blir säkert jättebra!

Känner att jag fortfarande är lite trött efter sömnbristen under veckan, men nu sover jag i alla fall äntligen igen! Jag har också börjat ägna mig lite åt släktforskning de senaste dagarna, det är inte klokt vad mycket man kan hitta bara man söker. Inga oupptäckta barn än så länge i alla fall ;-) I våras hittade vi en bror till min mamma som hon aldrig hade träffat, nu har vi kontakt med dom och har träffats ett par gånger. Ibland blir det lyckat, men jag vill gärna inte hitta fler gömda syskon i några hörn, haha!

Dags för en liten eftermiddagsvila nu tror jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar