Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 15 januari 2012

Vända tankar?

Om jag nu ska försöka att vända all denna oro till positiva tankar om morgondagen istället, vad kan jag tänka då? Vid en första anblick är hela dagen i morgon nattsvart - fylld av hinder att ta mig över. Men kan jag inte istället försöka se att det här är sista gången jag behöver gå till läkaren i detta ärende? Att när jag väl varit på jobbmötet och skrivit på papper kan jag släppa det och gå vidare? Kan jag inte försöka se dagen som en utmaning istället? En chans att  övervinna ångesten ytterligare en gång?

Jag försöker verkligen att ändra mina tankar. Fick ett glädjande besked om att mamma kunde följa med mig till läkaren i alla fall, det känns skönt.

TÄNK POSITIVT!

1 kommentar:

  1. Läser din blogg och hoppas kunna göra som dig, vända på saker och komma ur mitt absoluta svarta hål

    SvaraRadera