Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 18 januari 2012

Kakao

Kakao innehåller tryptofan, det är en kemikalie som är inblandad i produktionen av serotonin (serotonin är en signalsubstans i hjärnan som bland annat styr vårt humör och vår sömn). Kakao gör att du känner dig lycklig och fungerar som ett naturligt anti-depressivt medel. Jag tog fasta på denna information och har sedan projektet startat tagit en bit choklad (70% kakao) varje dag. Förut har jag inte alls tyckt om så mörk choklad, men nu tycker jag att det är underbart gott. Idag lyxade jag till det lite extra och tog den med hallon!



Fakta hämtad från www.chokladglad.se

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar