Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 3 januari 2012

Tänk om, tänk rätt!

Okej, nu har jag funderat ordentligt på det här med mina dagsscheman och insett följande: jag ska inte ha ett späckat schema att följa, att bryta schemat på något vis är ganska troligt under dagen, och det skapar negativa känslor. Det jag behöver är små, enkla mål som jag kan hålla mig till och bocka av efter dagens slut.

Mina mål är att:

  • Skaffa mig en regelbunden sömn
  • Äta regelbundet
  • Gå ut varje dag, om så bara en liten sväng
  • ha mer ordning & reda kring mig
  • Göra mer saker som ger mig positiv energi
Det låter väl rimligt?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar