Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 6 januari 2012

"Det är väl bara att..."

"Det är väl bara att ta sig i kragen", "Det är väl bara att slappna av", "Det är väl bara att sätta sig på bussen", "Det är väl bara att sluta oroa sig så mycket".


Jag hatar dessa meningar. Det finns inga meningar som börjar värre. Bara är ett väldigt irriterande ord, det är så enkelt att bara göra saker när man mår bra, men när man mår dåligt då fungerar det inte så. Livet är inte så enkelt.

När ångesten kommer finns det ingen panikknapp att trycka på. Det är inte så det fungerar. Ibland kan jag titta på människor och undra om de verkligen är så lyckliga som de ser ut. Kanske har någon annan tittat på mig och tänkt samma sak någon gång? Allt är inte alltid vad det ser ut att vara. Ändå har folk så lätt att ha åsikter om det mesta som de inte har med att göra.

Gå en dag i mina skor innan du väljer att döma.

1 kommentar:

  1. Ja du Jenny, dom orden hör man ofta! Det är lätta ord att säga för folk som inte har någon aning om hur det är att leva med ångestproblematik. Det är inte så lätt att "bara" göra vissa saker! Men som sagt folk fattar inte hur det är att gå i "våra skor".
    Vilken tur att vi har varandra!
    Kram Anna

    SvaraRadera