Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 11 mars 2012

Vecka utan planer

Jag har sovit gott, men drömt mycket som vanligt. Idag känner jag hur ångesten ligger och gror i kroppen. Det beror delvis på allt som sker omkring mig och delvis på att jag är lite orolig inför den kommande veckan. Jag har inte en enda jobbdag inbokad som det ser ut nu och jag vet ju att jag mår bättre av att hålla mig aktiv.

Det enda jag har planerat för veckan är att meditera och ha tvättstugan på måndag och gå på trumhealing på onsdag. Vad ska jag mer fylla mina dagar med? Skulle vilja göra något fysiskt utomhus som att typ kratta löv eller något sånt. Typiskt att man inte har en trädgård.

På lördag fyller jag år.. känns inte alls som att jag är sugen på att få hit fikagäster, vill helst bara åka bort och bo på hotell hela helgen så att jag får vara i fred. Sambon fyller år den 29:e och vi har vår 7-årsdag den 19:e, så kanske kan vi slå till på att göra något på lördag. Ska lägga fram ett förslag och hoppas på att jag får med mig honom.


1 kommentar:

  1. Förstår precis hur det känns det där med att vänta gäster när man inte orkar egentligen. Jag har under en tid isolerat mig, men nu med min medicin så har jag i alla fall lyckats att inte ställa in alla besök vi haft planerade. Och det har varit trevligt när det väl varit dags, bara dagarna innan som varit jobbiga.

    hoppas ångesten ger med sig under veckan. eller att den redan gjort det nu.

    SvaraRadera