Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

torsdag 1 mars 2012

Utvärdering efter månad 2 av 12

Denna månad har verkligen inneburit stora förändringar för mig. När jag började projektet var jag osäker på om jag nånsin skulle kunna leva ett normalt liv igen, och nu jobbar jag till och med! Det har varit mycket känslor att bemöta denna månad.

Jag klarade av två riktigt stora hinder som låg framför mig:
1. Jag gick till ett nytt jobb (utan närhet hem).
2. Jag jobbade en 40 timmars arbetsvecka.

Jag är väldigt stolt över mig själv och det jag har klarat av. När jag ser tillbaka på hur jag mådde innan årsskiftet kan jag knappt tro att det är sant. Jag är så glad att jag startade detta projekt och verkligen bemötte mina problem och svårigheter.

Förutom att jag har vuxit mycket inom mig själv genom att börja  jobba så har jag också lärt känna nya, helt underbara, människor. Aldrig har jag känt mig så välkommen på en arbetsplats förut!

Jag har också testat på en hel del annat nytt i form av healing, kurs en hel helg & fiskspa. Älskar att testa nya saker och ser fram emot en massa mer sånt under året.

Inför kommande månad ska jag försöka att hitta den där balansen lite mer. Jag vet ju inte hur mycket eller när jag kommer att få jobba så det är svårt att planera. Jag ska i alla fall inte rubba den fina dygnsrytmen jag fått in nu, det är ju underbart att vara trött på kvällen och vakna tidigt på morgonen.

Under månaden kommer också min födelsedag, sambons födelsedag och vår gemensamma 7-årsdag! Så jag hoppas att det blir en bra månad med ännu fler framsteg!

1 kommentar:

  1. Jenny!!

    Jag är så stolt över dig! Du har kommit så långt! Jag är såå glad för din skull! Jag är helt säker på att mars månad blir minst lika bra som förra! Tack för att du peppade mig idag! Är så glad att du är min vän!

    Många kramar Anna

    SvaraRadera