Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 12 mars 2012

Blandad kompott

Jag har ju flera gånger berättat om att det är jobbigt omkring mig just nu. Igår nådde det sitt klimax kan jag lugnt säga... det slutade i hemska gråtattacker och hyperventilering för min del (fick dock ingen panikångest!!). Nu har det lugnat sig och just nu ser det ut som att en explosion var tvungen att komma innan lugnet kunde komma. Förhoppningsvis är allt över nu och jag kan gå tillbaka till mitt liv och fortsätta där jag slutade.

Idag har det däremot varit en helt fantastisk dag! Riktig vår har nu infunnit sig och jag passade på att njuta av solen tillsammans med en vän och hennes lille son. Vi var och matade änderna och gick sedan och köpte vårens första glass som vi avnjöt i solen på en parkbänk längst å-kanten. 

Efter det ordnade hon barnvakt, kom hem till mig och åt middag och följde sedan med mig på kvällens meditation. Jag blev djupt avslappnad och hamnade i något mellanstadium av sömn och vakenhet. Jag hörde det mesta av vad hon sa, men jag som ändå inne i min egen värld. 

På promenaden hem tittade vi upp mot stjärnorna. I natt kan man tydligt se Jupiter och Venus (ser ut som två väldigt starka stjärnor som ligger ganska nära varandra). Häftigt att se, man kan riktigt se hur de strålar som små solar. Det kändes nästan lite magiskt och vi stannade en stund för att bara stå och titta på dom. 

Nu känner jag mig väldigt känslofylld... en salig blandning av känslor. Vill helst inte titta på TV eller sitta vid datorn eller någonting... lugnet lockar. Ska lägga mig i ett bad med en bok och sen ska jag gå och krypa till sängs.

1 kommentar:

  1. Jag tror också att sån ångest måste komma ibland, lite som att rensa systemet.
    Hoppas allt vänder åt det bättre nu

    SvaraRadera