Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 5 mars 2012

Olika personligheter

Det var skönt att jobba idag - att känna att jag gör något bra! Cyklade dit i tio minusgrader i morse, trodde jag skulle frysa fast på cykeln. Sen gick timmarna så otroligt fort att jag inte ens märkte när det var dags att gå hem, men en halvtimme efter att jag slutat kom jag iväg i alla fall! 

Gjorde en liten visit hemma hos en kär vän på min väg hem, alltid lika trevligt och roligt att träffa henne. Ni vet hur man har olika beteenden beroende på vilka människor man är med.. man är ju inte på samma vis på jobbet som när man leker med sina barn (för att visa på ett tydligt exempel). Och när jag är med den här tjejen blir jag en person som jag älskar att vara. Och det är bara med henne som jag är så! Vi har inte stått varandra jättenära eller känt varandra sedan vi var små, men ändå så är vi enormt avslappnade med varandra. Vi skrattar mer än vad jag gör med någon annan, har samma sjuka humor och jag kan bara slappna av till 100% med henne. Jag tar fram min spralliga, skämtsamma och tokiga sida, och det trivs jag verkligen med! Skulle absolut inte vara bekväm med de sidorna i annat sällskap, men med henne blir det bara så rätt. 

Nu har jag huvudvärk, som vanligt på eftermiddagarna. Det kommer som ett brev på posten så snart jag kommer hem och slappnar av. Har vilat lite och sen gjort en mumsig tonfisksallad som jag just avnjutit. Nu blir det bad, läsning och lite dator innan kvällen kommer. Imorgon ska jag jobba 7.30-16! 

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar