Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 23 mars 2012

Ännu en jobbig natt

Det var, uppriktigt sagt, förjävligt jobbigt när det skulle sovas igår. Fick med mig sambon i sängen, men inte ens det hjälpte.. Vid midnatt gick jag upp och tog en halv Atarax för att kunde slappna av lite i kroppen.. jag låg som en spänd lina i sängen! Sen tog det ytterligare en timme innan jag kunde somna. I morse när klockan ringde var jag trött! Men solen sken i alla fall, så fick ändå en bra start på dagen.

Väl på jobbet var ångesten och oron som bortblåst. Och jag har haft en helt underbar dag! På förmiddagen var jag ute med en brukare och gjorde lite trädgårdsarbete; Vi krattade bort alla gamla höstlöv och gjorde rent utemöblerna. Lagom till eftermiddagsfikat tände vi grillen och grillade bananer med choklad som vi åt med glass ute i solen. Verandan ligger i lä och det var riktig sommarvärme där ute!

Jag är så glad för stämningen på mitt jobb. Det är mest skratt och roligt hela tiden! Precis vad jag behöver just nu, hade aldrig pallat med mitt gamla jobb i detta läge. Nu blir jobbet lite som en frizon från mig själv för några timmar.

På eftermiddagen började jag dock känna av sömnbristen de senaste nätterna och när det var dags att åka hem var jag mer än redo för det. Tog ett skumbad och la en ansiktsmask innan jag kröp ner under täcket, där jag faktiskt ligger nu (med datorn på magen). I köket står älsklingen och fixar ihop lite tacos och sen räknar jag med några timmars mys innan John Blund kommer.

Åh, vad jag är glad att det är så fint väder!


1 kommentar:

  1. Jag har också så svårt att komma i säng utan sambon, men jag lägger mig nästan alltid innan honom, men få oftast hunden med mig.
    Ligga ensam känns som en mardröm

    SvaraRadera