Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 30 mars 2012

Sömnlös igen...

Känner att jag börjar vända dygnet lite nu igen.. har inte haft något jobb denna vecka och jag påverkas direkt i mina rutiner. Ligger i soffan och tänker att jag borde sova... men varför går jag inte bara och lägger mig istället? Ja, det är där problematiken ligger.. Ibland är det bara så svårt att ta det där sista steget mot sängen och lägga sig i tystnaden och mörkret.

När detta är svårt vill jag helst gå och lägga mig när jag är så pass trött att jag somnar direkt jag lägger huvudet på kudden. Distraherar mig med dator och TV under natten - i utmattningssyfte.

Allt handlar egentligen om att slippa tänka. Jag är så trött på mina egna tankar att jag känner att jag behöver en paus från dom. Och när tystnaden och mörkret infinner sig, då blir även tankarna mer tydligare än annars. Just nu vet jag inte ens vad det är för tankar jag inte orkar tänka.. men en paus känner jag att jag behöver.

Ögonen är nu fulla av grus och jag känner att jag snart kan ta mig mot sängen... Efter kvällens bad och ansiktsmask känner det ändå ganska skönt att få krypa ner i sängen. Kanske ska jag trotsa denna känsla lite och gå och lägga mig nu innan jag blir ännu tröttare? Mobilspel i sängen fungerar ju alltid... lite Angry Birds eller Rumble får det kanske bli :-)

1 kommentar: