Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

torsdag 15 mars 2012

Bakning och annan förberedelse..

På grund av att grannens unge behagar att skrika nätterna igenom just nu kom jag inte upp ur sängen så tidigt i morse. Men har ändå varit iväg och jobbat fyra timmar och sedan slängt ihop en korvstroganoff som nu puttrar på spisen.

Planerar att spendera hela kvällen i soffläge.. Ska bara ta det lugnt inför morgondagen då bakning, handling och städning är första prio. Kommer lite folk och fikar här på lördag när jag fyller år. Min plan är blåbärspaj, kladdkakemuffins och sega chokladkakor!

Jag tycker mest det känns jobbigt att fylla år  nu när jag är så instabil med min ångest. Men jag ska försöka att ta dagen som den kommer och inte stressa upp mig inför det innan. Dagen får bli som den blir helt enkelt.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar