Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 26 mars 2012

Nyladdad

Nu har jag varit och mediterat och känner mig lite som en ny människa. Jag fick precis vad jag behövde där, som vanligt. Idag fick jag meditera mig bort till en liten sagovärld där allt var alldeles underbart. Kände att jag fick en snabbladdning av mina energier och efteråt har ångesten näst intill varit helt borta.

Ska försöka att gå och lägga mig med den här känslan i hopp om att den ska finnas kvar när jag vaknar imorgon bitti. Och då ska jag direkt ta mig upp och göra mig i ordning. Jag behöver få igång dagen så snart som möjligt för att inte hamna i den här kraftlösheten igen.

Vad kan jag ge mig själv för sysslor inför morgondagen då?

  • Cykla ner på stan och köpa en present
  • Göra min läxa till kursen jag går
  • Boka tvätt-tid
  • Gå en promenad
  • Städa badrum och vardagsrum
  • Laga mat
  • Betala räkningar
Nu när jag tänkt ut en massa saker jag kan göra måste jag bara se till att komma igång. Dessutom ska jag försöka komma ihåg att ta lite foton under dagen som jag kan lägga in här på bloggen. 

Nu blir det spikmatta och läsa lite bok innan lampan släcks!

1 kommentar: