Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 18 mars 2012

Jobbigt

Klockan 14 idag ska det komma några släktingar hit och fika. Jag vet inte varför jag blir så jävla orolig i kroppen, men det blir jag. Hade inte sambon stoppat mig hade jag ringt och avbokat. Fick ta en halv Atarax i hopp om att jag ska kunna hitta lugnet då.

Senare i eftermiddag kommer ett helt gäng hit och tittar på fotboll. Det tycker jag däremot om, för då har jag inga krav på mig alls... jag kan komma och gå som jag vill eftersom att det i huvudsak är sambons vänner. Dessutom tycker jag om stämningen som skapas här hemma när ett helt gäng sitter och slaviskt följer en boll med blicken samtidigt som de ropar och stojar i kör.

Eventuellt blir det ett biobesök till ikväll med en kär vän. Men jag försöker att inte tänka på det nu så att det blir alldeles för mycket för min lilla ångesthjärna. En sak i taget är min melodi!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar