Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 21 mars 2012

Tar nya tag

Jag har drömt mardrömmar hela natten, mådde skit igår och känner mig allmänt leds. Ångesten kryper i mina ådror. Sa ifrån mig mina arbetspass måndag och tisdag och tackade nej till att jobba idag. När dom ringde nu på morgonen och frågade om jag kunde jobba i morgon kände jag att jag måste ta tag i mig själv nu och komma igång igen. Jag kan inte låta mig själv bli liggande här längre nu.. det kan aldrig föra med sig något positivt.

Sambon mår bättre och nu tror jag att han orkar ta hand om sig själv. Ska laga mat och handla idag så han slipper det imorgon. Skulle behöva åka ner en sväng på stan också och köpa ett par nya promenadskor. En vän frågade om vi skulle luncha, så kanske kan jag slå två flugor i en smäll. Frågan är bara om ångesten låter mig vara i fred om jag ska sitta och äta nere på stan? Gaaaaah.... blir så trött på denna förbannade oro! 

Men jag döpte ju detta inlägg till "tar nya tag", så jag får väl helt enkelt ge det en chans. Jag ger mig själv tre uppdrag nu:

1. Cykla ner på stan och luncha med vän
2. Köpa nya skor
3. Handla på mataffären på vägen hem

Det ska väl inte vara så förbannat svårt?!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar