Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 2 mars 2012

Försöker ladda om

Jag tog aldrig någon Imodium.. och jag har inte fått gå på fler toabesök. Magen gör fortfarande lite uppror dock.. har druckit lite te för att lugna ner den lite. Har haft yrsel hela kvällen dock... men det går ju hand i hand det där! Stressmage och yrsel är nästan alltid det som kommer till mig först om jag är orolig.

Men jag har inte fått panik över magen och jag har inte mer än konstaterat att jag har yrsel. Ett enormt framsteg att jag inte låter det ta över hand. Istället försöker jag bara att acceptera att det är så just nu, och det har varit en lång väg fram till att hitta den känslan.

Har bara haft en lugn kväll i TV-soffan med sambon, skönt att inte göra någonting alls. Hoppas på att må bättre i morgon, men om jag inte gör det så får det vara så... då är jag väl i behov av att vila helt enkelt. Ska gå och meditera på söndag, det känns som en bra uppladdning inför kommande vecka. Har än så länge bara måndag och tisdag inbokade för jobb och ett möte med arbetsförmedlingen på onsdag.

Jag måste släppa allt runt omkring mig och fokusera om nu. Jag har mina egna problem att ta mig igenom och ska inte lägga min energi på en massa annat... men det är svårt när man känner sig känslomässigt involverad. Känner att skulle behöva drömma lite fina drömmar i natt som ger mig positiv energi i kroppen! Men sist jag önskade mig fina drömmar här på bloggen fick jag ju tre nätter i rad med mardrömmar, så jag låter nog bli.

Tack underbara Anna för att du är min vän! Vi inspirerar varandra och peppar varandra i vått och torrt, du är en helt otroligt fin människa. Du känns mer äkta än någon jag nånsin pratat med förut.

2 kommentarer:

  1. Hoppas din mage blir bättre, jag själv får ångest när jag får diarré vilket resulterar i att jag alltid kniper i förebyggande syfte, så jag är väldigt ofta förstoppad ist.

    Men, det är väl så att vid ångest så påverkas magen.
    Nog om skitsnack! Tack för en fin blogg.

    Sen, vad händer om 303 dagar, när projektet är över?

    SvaraRadera
  2. Jenny!! Min fina Jenny!
    Du vet väl att jag känner precis samma för dig!? Det är på pga dig och ditt stöd som gör att jag mår så bra som jag gör nu! Du har hjälpt mig massor! <3

    SvaraRadera