Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 19 mars 2012

En natt på akuten

Igår eftermiddag sa sambon till mig att han kände sig konstig i kroppen. Han hade hög puls och kände sig inte alls bra. Det blev bättre en stund på kvällen men när vi sen skulle sova blev det snabbt sämre och sämre. Han skakade i hela kroppen, hade ingen kontroll på sin kropp och var riktigt rädd. Kallsvetten rann om händer och fötter och han frågade mig flera gånger vad som var på väg att hända med honom. Jag har aldrig sett honom så liten, skör och rädd förut... Fick inte gå en meter från honom, han ville att jag skulle hålla honom i handen.

Jag ringde och väckte min pappa som körde upp oss på akuten. Han fick snabbt hjälp och inom bara tio minuter var han uppkopplad på både EKG och dropp. Prover togs och efter bara en liten stund kom en läkare som sa att EKG:et såg bra ut men att han skulle bli inlagd för vidare provtagning...

Under natten var han uppkopplad på en maskin som har haft koll på honom och idag känner han sig lite bättre även om han är mörbultad och trött. Väntar på provsvar nu i eftermiddag och då kommer väl läkaren ta ett beslut om han ska få åka hem eller om han blir kvar en natt till på sjukhuset.

Jag är orolig för min älskling... har en knut i magen som inte vill försvinna. Har sovit som på nålar och vaknat av minsta lilla. Innan vi åkte upp till akuten igår fick jag ta en halv Atarax till, jag kände att jag inte visste hur jag skulle kunna hantera detta om jag inte kunde behålla lugnet.

Ska försöka att få i mig lite mat och få mig lite vila nu... hoppas på positiva besked senare.. Återkommer.

2 kommentarer:

  1. Alltså jag är så imponerad av att du tar EN HALV ATARAX?!
    Vad har du haft för mediciner innan? Och har du bara Atarax som ångestdämpande?

    Hoppas din käraste mår bättre!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jaa.. Atarax fungerar sjukt starkt på mig. Om jag tar en hel tablett (25 mg) då blir jag trött och seg, men om jag tar en halv tablett så tar de bort den mesta oron men jag fungerar fortfarande som vanligt. Jag är tacksam över att jag behöver så lite med tanke på att många inte alls påverkas av medicinen.

      Jag äter också Fluoxetin 40 mg/dag, Atarax är bara vid behov.

      Nu har jag min kärlek hemma igen i alla fall.. han mår bättre men är trött och mörbultad. Skriver mer om det i ett inlägg sen.

      Kram

      Radera