Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 7 mars 2012

Njuuuter

I morse vaknade jag kl 8:30 och kände mig lycklig över att jag haft sovmorgon. För två månader sedan skulle jag definitivt inte haft den uppfattningen. Älskar det faktum att jag lyckats få ordning på min dygnsrytm.
Har badat, lämnat in cykeln på verkstan, haft möte på arbetsförmedlingen och hämtat ut ny medicin på apoteket. Allt innan lunch!

Jag känner verkligen att energin är på väg tillbaka nu. Det går lättare och lättare att ta mig för saker och jag blir inte lika slut efteråt. Och nu kommer det bara bli bättre och bättre när våren kommer med sitt ljus! Önskar att temperaturen kunde stiga några grader också så vårjackan kan åka fram.

Ska ner på stan igen lite senare på eftermiddagen för att hämta min cykel. Och till kvällen blir det grupphealing för hela slanten, wonderful! Fan vad livet kan kännas underbart när man inte har ångest! Längtar till torsdag och fredag för då ska jag jobba, och så längtar jag till lördag kväll när ett helt gäng tjejer kommer hit för god mat, vin och melodifestivalen! :-)

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar