Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 21 mars 2012

Tryck över bröstet

En elefant har bestämt sig för att ställa sig och trampa på min bröstkort... det är i alla fall så det känns. Och det har gått lång tid sedan han var här och stampade sist. Jag har så mycket oro i kroppen nu att jag inte vet vart jag ska ta vägen...

Så här går mina tankar:

Sambon ska vara hemma imorgon också och vila upp sig, så jag måste ta mig upp helt ensam på morgonen och sedan cykla till jobbet. Vad gör jag om jag inte honom där att peppa mig om jag mår dåligt? Och tänk om jag inte kommer kunna somna? Då kommer jag ju må skit! Och tänk om älsklingen kommer bli dålig igen nu på natten? Eller imorgon när inte jag är hemma!? Om jag somnar, kommer jag då att vakna helt svettig av mardrömmar i natt också? 


Ja, ni ser ju själv hur snurrigt det är i mig just nu. Att försöka tänka positivt i dessa lägen är oerhört svårt. Borsta tänderna, en stund på spikmattan och ett försök till att stänga av alla tankar får det bli. Sen hoppas jag på det bästa.

Klockan 06:40 ringer mitt larm imorgon bitti. Klockan 15:30 cyklar jag hemåt med känslan "jag klarade det".... hoppas jag!   

2 kommentarer:

  1. Försök att mota bort den där dumma elefanten, tänk att du redan har klarat det och tänk på att det går bra! Med tankens kraft kan man komma lång, åt båda hållen.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du har så rätt. Och jag är mycket bättre på att kontrollera mina tankar nu än vad jag varit tidigare.. men ibland är det svårt att hålla sig borta från gamla beteendemönster.. kram

      Radera