Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

torsdag 23 februari 2012

Våren är här!

De roliga, fina och sköna drömmarna ville inte riktigt infinna sig i natt. Istället har jag blivit jagad med svärd och en massa andra tillhyggen, jag har också bråkat sjukt mycket med en gammal kollega och gråtit då sambon sa att han ville lämna mig. Inte den roligaste natten kanske, men konstigt nog känner jag mig inte påverkad av drömmarna nu efteråt.. Det brukar jag alltid göra. Känner mig istället ganska pigg idag och har redan städad köket och satt in en skinkstek i ugnen! Sambon kommer hem och lunchar med mig, så jag tänkte att jag skulle göra något riktigt gott.

Det märks verkligen på hemmet när båda jobbar.. tiden för städning försvinner liksom. Nedervåningen städade vi visserligen ganska nyss, så nu har jag bara hall, sovrum, vardagsrum och badrum kvar. Och sen har vi typ sex maskiner med tvätt som måste tas itu med. Men jag tänker inte stressa - jag har ju två dagar på mig! Städa lite, göra något roligt en stund, städa lite till, göra nåt roligt... ja, lite så kommer nog min dag se ut!

Igår kväll kände jag min ganska ångestfylld efter jobbet. Jag hade mycket yrsel och var ju väldigt trött. Vi hade planerat att åka och storhandla och min första tanke var att ändra på det direkt. Men jag åkte ändå och det släppte faktiskt! Väldigt konstigt och oväntat för mig, men jag tackar och tar emot.

Sjukt nöjd med att gator och torg är snö- och isfria! Äntligen kan jag ta fram cykeln igen och inte känna mig lika handikappad längre. Kanske ska ta en tur ner på stan och kolla in bokrean i eftermiddag? Vågar jag det?

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar