Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 21 februari 2012

Det gick!

Efter mycket om och men igår kväll bestämde jag mig till slut för att gå och lägga med mig inställningen att jag skulle klara av att jobba idag. Kände fortfarande av huvudvärken när jag vaknade (det kommer från nacken då jag spänt mig så mycket), men jag tog Alvedon och gick ändå till jobbet. Och det gick betydligt bättre än igår! Ingen Atarax och ändå ingen ångest, skönt..

Men jag kände ändå att det nya stället inte är för mig. Det händer absolut ingenting under dagen och det är som att gå dit och sitta av tiden. Stämningen är inte heller ens i närheten av så bra som där jag var förra veckan. Tror att jag ska säga ifrån resterade introduktionsdagar och hålla mig till det stället som jag faktiskt tycker om. Imorgon ska jag till the good place och det ska bli roligt! Hoppas bara att nacken blir bättre snart så denna jobbiga huvudvärk försvinner.

Nu ska jag lägga mig i ett varmt bad och sen ska jag göra mig i ordning för att åka på en seans ikväll. Väldigt spännande och roligt!! Hoppas på att få ett litet meddelande från mormor eller morfar :-)

Tack till er som peppade mig igår kväll, det var mycket tack vara er som jag klarade av denna dag!

1 kommentar: