Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 27 februari 2012

Good and bad

Efter kursen igår hade jag noll motivation till att göra någonting. Ville bara vara i tysthet och reflektera över vad jag lärt mig. Mitt mål med den här mediala utvecklingskursen är att lära känna mig själv på ett nytt plan och jag tror verkligen att jag kommer att göra det. Ser redan nu fram emot nästa helg som är i april.

Idag har jag varit på jobbet för att gå introduktion på en ny brukare. Jag har mått hur bra som helst hela dagen och tiden har bara sprungit iväg. Direkt efter jobbet åkte jag med sambon och gjorde några ärenden och då började jag må riktigt ruttet. Migrän, illamående, trötthet... ville bara lägga mig. Och det var precis vad jag gjorde när jag kom hem. Sov en halvtimme och mådde lite bättre när jag vaknat och fått i mig middag. Men jag känner mig fortfarande inte på topp om man säger så.. skulle gärna ha sovit några timmar till, men då blir det ju inte så kul när natten kommer.

I lördags morse var jag så ivrig inför kursen att jag glömde ta min medicin. Tog den inte förrän på kvällen och det påverkar mig säkert nu. Det brukar vara efter två dagar jag känner av det om jag missat medicin. Men jag försöker att se det som någon positivt - att jag glömde medicinen beror ju helt enkelt på att jag mådde så pass bra att jag inte hade en tanke på den! Men det är dumt att slarva och jag måste försöka att komma ihåg den.

Jag ska jobba tisdag och onsdag också... och just nu vill jag inte. Så snart jag mår dåligt känns det som att jag inte kommer att klara någonting. Men jag ska sova tidigt och vakna med nya krafter imorgon. Vet ju att jag ska ha en rolig arbetsdag imorgon, så bara jag får en ordentlig skönhetssömn så ska det nog bli bra.

Hade en sjukt konstig dröm i natt för övrigt. Vaknade med ett skratt! Jag var James Bond och sprang om kring i ett hus som jag uppbyggt av labyrinter. Jag var jagad av Frankenstein och sprang omkring och planerade hur jag skulle komma undan. Kan ju tillägga att jag aldrig någonsin sett på någonting som har med varken Bond eller Frankenstein att göra! Men det var bara en sån där fånig och rolig dröm som gav mig en fin start på dagen. Haha...

Ha en skön kväll!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar