Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

måndag 20 februari 2012

Hemsk dag!

Den här dagen har varit allt annat än rolig. Det kändes bra när jag vaknade och jag kände mig inte alls orolig inför dagen. Vid halv 10 i förmiddags kände jag hur ångesten började komma fram mer och mer, valde då att ta en halv Atarax för att stoppa ångesten innan den tog över. Sen kändes det ganska okej fram till lunch då huvudvärken kom, den smög sig på och blev till slut en hemsk migrän. Av migränen fick jag också ett hemskt illamående.

Jag ville hem och klockan gick så otroligt sakta.. Några gånger tänkte jag att jag bara skulle skita i allt och falla ihop på golvet, men jag kämpade.. Fick gå på toaletten några gånger och till slut blev ändå klockan 15:30 och jag fick åka hem. Sambon hämtade mig och lagade sedan lite mat åt oss medan jag vilade.

Nu har jag tagit ett par Alvedon och det börjar kännas bättre.. men hur ska jag göra imorgon?! Ska jag riskera att få en likadan dag till eller ska jag ta det säkra för det osäkra och boka om min introduktion? Just nu lutar det åt det sist nämnda.

Vet att huvudvärk och illamående kan vara en biverkning av Atarax, men det borde inte kunna komma av en så liten dos, eller? Håller jag kanske på att bli sjuk? Har ju i princip vart inlåst här hemma i månader och plötsligt träffar jag massor med  människor som ger mig sina baciller. Ahh... det är väl ingen idé att sitta här och gissa mig fram.

Just nu funderar jag dock på om jag börjat jobba för tidigt.. kanske var jag inte redo ändå.

2 kommentarer:

  1. Det är ok med en dålig dag efter fem bra. Du klarade det, och imorgon blir det lättare. Jag vet att det inte är vad du vill höra, men jag jobbar ju med samma sak. Och tyvärr är det enda som hjälper oss, att fortsätta utmana.
    Men det vet du ju redan. :-)
    Kram
    G
    Ps. Hade själv en jobbig ångestdag på jobbet idag, så jag förstår dina känslor!!!

    SvaraRadera
  2. hej hej.
    jag äter en halv 25mg Atarax varje morgon.
    jag har inga biverkningar alls utav mina atarax och nej jag tror inte det är en biverkning,men om du känner illamående och huvudvärk ,kanske du behöver större dos? för huvudvärk och illamående kan jag få när ångesten kommer krypande..
    kram

    SvaraRadera