Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 19 februari 2012

Orolig

Jag är nöjd med kvällen som varit, men ligger nu i sängen och känner mig lite orolig... varför var jag tvungen att skriva upp mig på introduktion på det andra stället på måndag? Känner inte att jag återhämtat mig från veckan som varit ännu och alla intryck jag fått med mig därifrån. "Tänk om..."-tankar infinner sig i mitt huvud och jag har flera gånger kommit på mig själv med att söka anledningar till att ringa och boka av.

Men det vore ju dumt... Det är bara två dagar, jag har redan varit där och hälsat på de jag ska jobba med och allt borde ju gå lika bra som det har gått föregående vecka. Eller?! Gaah... Känns inte som att jag borde tänka på allt detta när jag är så trött att ögonen går i kors. Men sambon är på lagfest med fotbollslaget och det är alldeles tomt här hemma - då kommer gärna tankarna fram.

Imorgon eftermiddag är det dags för meditation igen och det känns verkligen nödvändigt just nu. Förhoppningsvis kan jag då hitta den kraft och energi jag behöver för att känna mig redo för arbetet framför mig. Måndag och tisdag blir alltså introduktion på nya stället, på onsdag ska jag jobba på stället jag varit på denna vecka och sen är jag ledig resten av veckan, med undantag för den mediala kursen jag ska gå under helgen.

Nu ska jag leta efter en "off-knapp" och stänga av min hjärna för idag. God natt!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar