Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

torsdag 2 februari 2012

Inbokad!

Fick ett nytt samtal från jobbet jag talade om. Hon ringde för att boka in mig på introduktion under vecka 7. Utan att ens tänka efter tackade jag ivrigt ja; Måndag till fredag, 7:30-16:00 är jag inbokad. Jag kan omöjligt tacka nej till den här möjligheten på grund av rädsla. Det kan inte vara en slump att den här möjligheten kom just nu, det kan inte vara en slump att jag precis när jag slutat på mitt gamla jobb får en möjlighet till att göra något nytt som jag drömt om.

Mina rädslor ska jag kasta bort, så långt bort att jag inte kan se dem längre. Och om de visar sig ändå ska jag göra allt som står i min makt för att ignorera dom. Get the fuck out of me you stupid anxiety! Nu ska jag ta makten, jag ska ta över ratten och styra i de riktningar jag vill åka!!

Jag ska försöka se på det som att inga uppgifter eller utmaningar kommer till mig om jag inte är redo för dom. Jag vill verkligen tro på att det finns en mening med allt, och jag tänker inte gå omkring och vara rädd för att leva.

Hur kan jag bäst förbereda mig för att börja jobba? Jag har 10 dagar på mig att göra mig så redo som jag kan bli. Det första steget blir absolut att gå upp så pass tidigt på morgonen att jag bara slocknar mellan 22:00 och 23:00 på kvällen. Igår gjorde jag det, var helt slut efter trumresan och när sambon kom och la sig kl 23 orkade jag inte ens säga godnatt, jag var redan på väg in i drömmarnas land. Så vill jag ha det varje kväll!
I övrigt tror jag att jag måste mentalt förbereda mig för det jag har framför mig. Det ska bli så spännande!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar