Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 4 februari 2012

KALLT!

Nu är snart denna, otroligt kalla, dag slut.. var ute en sväng till affären och fick sen lägga mig under två tjocka täcken för att tina upp igen. Minus 16 grader tror jag att termometern står på.. det är fan inte roligt alltså. Men å andra sidan såg jag att det varit minus 40 uppe i norrland.

Det har varit en väldigt lugn dag, vi har inte gjort så mycket alls. Satte mig i min pysselvrå en stund och tillverkade ett kort till en liten pojke som ska döpas nästa helg. Sen har vi lagat en god middag och tittat på melodifestivalen. Insåg att Thorsten Flinck ser ut ungefär som bilden av ångestgubben inom mig, haha.  Bion skippade vi, ingen av oss vill ut i kylan igen! Kanske kan vi ta det nästa helg istället.

I morse hade jag väldigt mycket "ångest-kryp" i kroppen. Tog en halv Atarax och det hjälpte... då är jag väldigt tacksam, för en halv tablett är inget jag känner av i övrigt (blir inte trött eller slö).

Ser fram emot meditationen imorgon.. Jag är väldigt glad att jag gick dit och testade, det känns verkligen som min grej. Imorgon är vi även bjudna på mat hos svärmor, det blir nio personer i en väldigt liten lägenhet.. men det ska nog gå bra.

Nu ska jag dricka en kopp te och värma tassarna lite.



2 kommentarer:

  1. Vilken fin blogg du har. När jag av en slump ramlade in här nu på morgonen blev jag helt stum, då jag håller på med samma resa. Har inte hunnit läsa allt än, men vi verkar ha samma tanke om det mesta runt ångesten. =)

    Om du vill läsa det jag skrivit så finns det på www.rensapavinden.blogg.se

    Visst fixar vi att bli kvitt ångesten!!!

    Varma hälsningar

    SvaraRadera
    Svar
    1. Vad roligt att du hittat in till mig! Jag ska genast kika in på din blogg! :-)

      Radera