Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 7 februari 2012

Ångest = Kreativitet?

Alla vi som lider av ångest har någon inom oss som vi måste få ut. Det är inte en slump att så många musiker & konstnärer har haft ångest i sina liv. När vi är kreativa får vi utlopp för en massa känslor vi har inom oss och därmed brukar vi också vara ganska bra på det vi gör.

Jag har ett enormt behov av att vara kreativ, oftast är jag det genom scrapbooking eller kort-tillverkning. Vid mitt pysselbord kan jag sitta i timmar och bara fokusera på det jag håller på med. Tid och rum försvinner och jag kan verkligen släppa allt annat runt omkring mig.

Här får ni se lite av det jag pysslar med:


Ett födelsedagskort till en söt liten tjej!

Ett kort gjort helt i svart-vitt, lite trixigt men roligt!

Ett skjort-kort till min pappa på Fars Dag

Julkort i blått!

En ljuslykta vikt av papper, inuti står ett batteridrivet ljus. "Glaset" är  gelatin!

En burk från IKEA som fått en liten makeover.

2 kommentarer:

  1. Vad duktig du är! Scrapbooking verkar väldigt skoj. =) Jag har köpt hem en massa material men bara gjort några enkla kort. Mitt kreativa sätt att få ut ångesten är oftast att sy kläder, eller trycka texter och ordspråk på tavlor. Kul och avslappnande. =)

    Kram,
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket! Önskar att jag kunde sy! Blir jättenyfiken på dina tavlor, är det något du säljer? Kan man se dom nånstans?

      Radera