Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

tisdag 7 februari 2012

Mötet

Nu är jag hemma igen efter att ha varit på jobbmötet och skrivit papper. Det gick oväntat bra att ta sig upp ur sängen i morse, vaknade till och med innan klockan. Väl där fick jag svara på en massa frågor om hur jag är som person, det är alltid svårt att svara på sådana frågor men jag försökte bara vara ärlig.

På väg därifrån hoppade lite orostankar fram i min hjärna. Tänk om jag plötsligt börjar må illa på jobbet? Tänk om jag får ångest? Tänk om jag inte klarar av det? Tänk om jag svimmar?


Jag valde att snabbt slå undan dessa tankar och försöka tänka positivt, men ändå har jag ju dessa tankar med mig i bakhuvudet. Mest är jag nog rädd för hur jag ska tackla min oro på söndag - det brukar alltid vara värst innan för mig, den där förbannade förväntansångesten.

Jag försöker hitta någon form av balans mellan att förbereda mig för vad som komma skall och att inte ta ut oron i förskott. Det är svårt och jag vet inte riktigt hur jag ska gå till väga.

Imorgon ska jag testa något nytt som kanske kan hjälpa mig, återkommer med mer information om det! :-)


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar