Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 1 februari 2012

Efter trumresan

Det var, minst sagt, en mäktig upplevelse att lyssna till trumman hon spelade på. Vibrationerna som skapades i rummet gick verkligen igenom hela kroppen. Det var en märklig känsla som jag tror att man måste uppleva för att förstå.

Det jag var med om på min resa var mycket märkligt. Det var precis som att någon stod och drog i hela min vänstersida av kroppen, som att någon pockade på min uppmärksamhet. Jag blev irriterad på det och ville bara att det skulle lämna mig i fred så att jag kunde fokusera på vad trumrese-ledaren berättade. I det här läget var jag i ganska djup avslappning, allt som sker i ens huvud just då är ungefär som när man drömmer. Jag hör vad ledaren säger, men alla de där vardagstankarna försvinner liksom.

Det drog mer och mer i min kropp och i "drömmen" sa jag till vad det nu var att det skulle lämna mig i fred för att jag försökte fokusera. Känslan var ungefär som när man står och försöker föra en diskussion en annan vuxen människa samtidigt som ett barn står och drar en  i armen och säger "kom, jag ska visa en sak... Koooom nu då!". Jag försökte om och om att vifta bort det där som drog i mig, men det släppte aldrig. Kanske skulle jag ha försökt att fokusera på vad det var istället för att vifta bort det? Kanske hade det något att berätta för mig?

Vår ledare berättade att det är i just vänstra sidan av kroppen som vi har våra känslor. Jag bara måste ta reda på vad det är mitt inre försöker säga mig. Så jag anmälde mig till den där mediala kursen som jag berättade om.  Så den 25:e och 26:e februari kommer jag att gå del 1! Det ska bli spännande.

Vad säger ni mina läsare, tycker ni att det blir för flummigt i bloggen med min "inre resa"? Är det något ni vill läsa om eller ska jag inte ha med den delen i bloggen? Tar tacksamt emot era åsikter!

1 kommentar:

  1. Jag tycker det är väldigt spännande! Ska bli intressant om det kan hjälpa dig. Fortsätt som du gör!

    SvaraRadera