Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 12 februari 2012

Om 10 timmar är jag där!

Tänk att jag fruktade denna söndag så mycket. Jag trodde ju verkligen det värsta, men det har gått superbra! Jag var säker på att jag skulle bli totalt handlingsförlamad idag på grund av stressen inför morgondagen. Men jag har kollat film, lagat mat, varit hos grannen och fikat... ja, inte alls känns mig speciellt orolig.

Jag har verkligen kört på taktiken att jag ska ta bort alla möjliga orosmoment och på så vis underlätta för mig själv så mycket som möjligt. Jag har därför redan nu lagt fram kläder till imorgon, packat i ordning en påse i kylen med matlåda och frukt, packat i ordning det jag ska ha med mig i ryggsäcken... och nu ska jag gå in och titta på en vägbeskrivning dit jag ska så att jag vet lite mer exakt. Mer förberedd än så här blir jag inte. Ja, jag har till och med förberett frukosten för imorgon ifall jag känner mig för stressad för att äta annars.

Jag känner mig redo nu. Jag känner att det är dags! 

Den här veckan har jag verkligen fått möta mina rädslor och på riktigt ta tag i dom. Och jag tror att det har hjälpt. Jag sköt inte på allt till sista dagen utan jag har pö om pö förberett mig mentalt under två veckor.

Nu hoppas jag på att jag kan somna i tid och att jag får en lugn och skön sömn. Klockan 06:15 ringer väckarklockan.

Wish me luck!

2 kommentarer:

  1. Det kommer att gå jättebra! Kram marie

    SvaraRadera
  2. Jag håller tummarna! Vet att det kommer att gå bra! Tänker på dig hela tiden! Kram

    SvaraRadera