Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 15 februari 2012

Mer än halvvägs

Nu har jag klarat av tre av fem arbetsdagar och jag känner mig lite smått stolt även om jag är trött och sliten. Idag har vi inte gjort så mycket alls, snön har vräkt ner hela dagen så vi har stannat inomhus. Idag kom tröttheten redan innan jag gick hem från jobbet, vid 14-tiden ville jag bara gå hem och lägga mig. Men det gick ju att hålla ut och nu ligger jag i sängen och ska vila en stund. För ikväll ska vi testa på trumhealing, vill inte sova bort även denna gång så ska verkligen försöka behålla fokus.

Är lite nervös inför imorgon. Förmiddagen ska vi spendera i badhuset och sen ska vi alla åka och äta pizza ute tillsammans. Två ganska jobbiga grejer.. och dessutom har jag ju krav på mig att jag måste eftersom jag jobbar. Men det går nog bra.. jag ska försöka att tänka positivt! Inte alla som får göra sånt på arbetstid!

Jag har fått sex veckor att jobba där i sommar. Då hoppas jag verkligen att min energi är tillbaka, annars lär det inte vara mycket till människa kvar av mig efter den veckan. Men det är nog ett riktigt drömjobb på sommaren - man är mycket ute och får hitta på många små utflykter.

Nu ska jag sova en halvtimme, sen kommer mamma och plockar upp mig!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar