Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 19 februari 2012

Ångesten vill fram

Jag är orolig idag också... det kryper i hela mig och jag kan knappt sitta still i två sekunder. Men samtidigt som jag spritter i hela kroppen har jag ingen direkt energi till att ta mig för någonting. Var just iväg med mamma och pappa till en mataffär och en blomaffär, kände hur ångesten försökte bryta sig ut hela tiden. Men det stannade vid jobbigt kallsvett. När jag kom hem ville jag nästan börja gråta... men det släppte efter en stund.

Just nu vill jag bara boka av jobbet imorgon. VILL INTE! Eller snarare, jag vill jobba men jag vill INTE ha ångest! Vet inte riktigt vad jag ska göra just nu för att komma på bättre tankar. Ska iväg och meditera kl 17, då ska jag försöka kasta bort alla mina rädslor ännu en gång. Brukar ju alltid känna mig lugnare efteråt.

Skulle vilja somna en stund, men då kan jag säkert inte somna ikväll.. Ge mig kraft och energi någon!

6 kommentarer:

  1. är kommer lite energi...
    kika gärna tillbaka,skrev ett inlägg i ditt inlägg"helt slut" kika på det och skriv sedan en rad hos mig om du vill.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ska kika in till dig sen, nu ska jag och meditera! Men tack för dina kommentarer.

      Radera
  2. Sov bara 15 minuter, oavsett hur trött du är när alarmet ringer efter en kvart, så GÅ UPP! Kommer garanterat få dig på bättre humör och piggare!

    SvaraRadera
  3. Det klart det känns lite jobbigt nu på söndageftermiddagen när några nya arbetsdagar vankas. Det kommer säkert kännas helt ok när du väl kommer till jobbet. Det är bara lite oro innan, precis som vanligt och det kommer säkert vara så några veckor.

    Ett nytt jobb tar på krafterna på alla, men för de som har våra problem är det sjutton ggr tuffare. Det fina är att man kommer uppskatta det och den stolthet man kommer känna över sig själv kommer vara sjutton ggr större. Du kommer fixa även de här 2 fjuttiga dagarna galant. Ta en dag i taget och skulle du känna dig helt färdig i morgon får du väl ta nästa introduktionsdag någon annan dag. Knappast någon big deal. Fet styrkekram från Micke

    SvaraRadera