Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

fredag 10 februari 2012

Fredag!

Sitter i soffhörnet och värmer mig i en teddy-onepiece. Idag har jag varit frusen mest hela tiden! Men hur trött jag än må vara på vinter och kyla just nu så är jag glad att jag gick upp i tid i morse så att jag hann se den otroligt vackra rimfrosten. Naturen är ju aldrig finare än när rimfrosten kommer på besök och solen tittar fram på den. Underbart!

Har hållit mig inne idag, var över hos grannen på en fika och har sen mest plockat här hemma... och lagat middag! Stuvade makaroner och stekt falukorv blev vår fredagsmiddag denna gång, vi brukar alltid laga lite extra god mat på fredagar.. men nu är sambon sjuk och känner inte mycket till smak, så det fick duga! :-)

Imorgon hoppas jag att han mår bättre, för då ska vi på dop på eftermiddagen. Jag har gjort kortet, men presenten får vi köpa imorgon förmiddag.. det har liksom bara inte blivit gjort! Bättre sent än aldrig heter det ju.   Det är nog bra för mig att komma iväg på dopet och umgås med en massa folk, bra träning inför jobbet på måndag.

Och apropå nya jobbet så har det känns riktigt idag och igår. Känner mig mycket lugnare än väntat. För stunden känner jag mig så redo jag kan bli efter denna jobbiga period i livet. Jag hoppas att känslan håller i sig och att jag kan behålla lugnet.
Kanske blev jag hjälpt av healingen? Kanske kunde några av mina orosmoln suddas ut? Jag väljer att tro det, jag mår bra av att tro det. Och det är väl ändå det som är det viktigaste egentligen - tron kan försätta berg.

Hoppas att ni får en trevlig och mysig fredagskväll!      

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar