Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 11 februari 2012

Sista prövningen

Idag har jag haft min sista prövning innan det är dags för nya jobbet på måndag. Jag var på ett dop, som till och med var ett dubbeldop (dvs. det tog längre tid än ett vanligt dop); Två små söta kusiner skulle döpas samtidigt! Det gick hur bra som helst i kyrkan, jag behövde aldrig ens fundera på hur jag mådde. Då är det som allra bäst.

Jag kände mig inte speciellt orolig innan heller, men det märktes att jag ändå spände mig; När jag skulle måla naglarna skakade mina händer som asplöv. Kom dock aldrig till den punkt då jag hade minsta tanke på att inte gå dit.

Efter kyrkan skulle alla fika på församlingshemmet, sambon hade feber så han valde att gå direkt hem och inte smitta ner alla. Då kom alltså nästa prövning, jag skulle ensam sitta ner och äta tillsammans med massor av folk. Men det var inga problem det heller! Tack och lov! Var väldigt orolig för att jag skulle få ett bakslag idag, då vet jag inte om jag hade klarat av att gå dit på måndag... men nu fick jag bara ännu mer bekräftelse på att jag är stark nog.

Var borta i ca 2½ timme och nu är jag trött och lätt illamående. Men det är ju inte alls konstigt att det blir så efter att spänningarna släpper. Även om jag inte får ångesten eller oron så vet jag att det kommer ta ett tag innan jag kan slappna av i kroppen. Kan ju bara ana hur trött jag kommer vara kl 16:00 på måndag när jag jobbat färdigt för dagen.

Nu ska jag ta det lugnt resten av dagen, kolla på melodifestivalen och bara ha det skönt.

5 kommentarer:

  1. Härlig läsning!! Skönt att allt gick bra :-)

    SvaraRadera
  2. Bra jobbat!!! Det visar hur långt du kommit, och det kommer gå hur bra som helst på måndag! Min gissning är att du inte ens kommer hinna tänka ordet ångest, för det är så mycket nytt och spännande att lära. =)

    Jag längtar tills det är min tur att göra första dagen på ett nytt jobb.

    Kram
    G

    SvaraRadera
    Svar
    1. Åh vad jag hoppas att du har rätt! :-) Den dagen kommer för dig också!!

      Blir nyfiken på vem du är G, bloggar du?

      Kram

      Radera
    2. Ja, jag är Rensa på vinden. =)

      Radera