Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

lördag 18 februari 2012

Ser fram emot kvällen

Somnade om ett par timmar till efter föregående inlägg. Och då kände jag mig inte alls lika snurrig längre. Har varit på apoteket och i ett köpcenter i sällskap med sambon medan han klippte sig. Kändes inte alls jobbigt att gå omkring där denna gång.. shoppade till och med lite!

Strax innan kl 17 kommer min kära barndomsvän hit och hämtar mig. Vi ska åka till ishallen och se när våra karlar spelar företagshockey, de gör det tillsammans med fotbollslaget så vi räknar inte med att se någon topp-hockey direkt, haha! Efteråt åker vi och köper thaimat, möter upp grannen och tar oss hem till mig för att kolla på melodifestivalen och ha lite tjejmys ikväll! Ser verkligen fram emot kvällen!

Det är så skönt att jag kan leva igen. När man är på botten och knappt tar sig upp ur sängen, då kan man inte se ljuspunkterna. Men man ska inte glömma att man kan ta sig upp igen! För min del hoppas jag att det bara fortsätter att bli bättre och bättre nu, men jag vet att arbetet med mig själv inte kan avslutas här. Jag har blivit bättre så fort för att jag har jobbat hårt och om jag släpper allt kan jag lika gärna rasa ner igen. Min plan just nu är att försöka få in meditation, jobb och träning i mitt liv samtidigt och i det hitta en bra balans. Som det är nu har jag nästan bara kunnat fokusera på en sak i taget för att det annars blivit för mycket för mig. I den där balansen ska också regelbunden sömn och kost inkluderas, men det tycker jag har fungerat väldigt bra den senaste veckan när jag jobbat.

Nu ska jag ta fram mina tarotkort och öva mig lite.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar