Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 1 april 2012

Härlig kväll!

Vi hade en riktigt härlig kväll igår! Vi lagade en supergod oxfilé med klyftpotatis, bearnaisesås och sallad. Och sen spelade vi flera olika spela och skrattade väldigt mycket! Jag drack lite alkohol och det fungerade bra denna gång, men tog det väldigt lugnt och drack bara en cider (halvliter) och två glas vin på hela kvällen.
Jag fick aldrig någon oro i kroppen och kunde slappna av, vilket kändes jätteskönt! Mycket beror nog på att vi umgicks med två underbart härliga och lättsamma människor.

Idag har jag en sambo som är bakis och ett stort berg av disk som väntar på köksbänken. Ska ta tag i disken och sen ska jag sikta in mig på att åka och meditera i eftermiddag.

I morse vaknade jag för övrigt med en fors av näsblod som rann ur min näsa. Har aldrig haft så mycket närblod tidigare! Det gick åt ett antal bomullstussar och en dryg timme innan jag fick stopp på det. Ganska äckligt när det blöder så mycket, man kan riktigt känna hur hela munnen smakar av blod och hur en del av det rinner ner i magen istället för ut i bomullstussen.

Imorgon är det jobb som gäller, det ska bli skönt att jobba lite nu när jag var helt ledig denna vecka. Hoppas på att solen vill kika fram och att snön håller sig borta för gott denna vår!

1 kommentar: