Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

onsdag 4 april 2012

Nöjen!

Imorgon ska jag ägna hela dagen åt två av mina nöjen - jag ska pyssla och baka! Jag har idag köpt ett påskägg till min sambo, men eftersom jag tycker om att pyssla ska jag såklart dekorera om ägget så det blir unikt och speciellt. Har just målat hela ägget och ska nu låta det torka till imorgon då jag ska dekorera det. Lovar att lägga ut en bild på det sen... om jag blir nöjd.. haha!

På fredag ska vi ha lite påskmiddag här hemma, svärmor ordnar maten och jag ska ordna fikat. Ska därför baka en påsktårta! Jag älskar att baka tårtor och dom brukar bli ganska populära! Jag har tänkt att göra en favorit i repris och göra en chokladtäckt tårta som är fylld med hallonmousse och geishafluff! Sen ska jag ordna med lite marsipandekorationer uppe på tårtan... har inte bestämt exakt hur den ska se ut, men det tar jag imorgon!

För första gången på ett bra tag kan jag känna att jag verkligen kan längta till morgondagen. Och ändå ska jag spendera den ensam hemma. Framsteg!! Dessutom måste jag ju till affären och handla och det berör mig inte ens längre. Det är så lätt att missa sina framsteg om man inte har något konkret att jämföra med. Men affären vet jag ju att jag tyckte det var sjukt jobbigt att gå till förut!

Den obehagliga känslan från igår är borta. Har varit på healing nu ikväll. Det kan inte vara en slump.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar