Introduktion till bloggen:

Var tredje person har haft en panikattack under det senaste året - det gäller alla människor i hela världen. Jag är en av dom. I sju år har jag varit drabbad, till och från. Jag har varit nere på botten och jag har kravlat mig upp för att sedan falla igen. Jag har sökt hjälp via allt från kuratorer och läkare till böcker och cd-skivor. Inom mig jag har en enorm viljestyrka som vill befria mig från ångesten. Många gånger är det dock lättare i teorin än i praktiken. Under 2012 kommer det att bli förändringar i mitt liv. NU ska jag bli fri. Följ gärna med mig på denna resa. Nu ska både kropp och själ vårdas!

söndag 15 april 2012

Mörbultad

Totalt mörbultad känner jag mig. Den här kurs-helgen har verkligen varit tuff för mitt stackars psyke. Mycket gamla och jobbiga minnen har bearbetats... Det går verkligen inte att beskriva känslorna som kommer upp i en när man får healing. Man kommer så nära sig själv på något vis, och det finns ingenting man kan göra för att fly undan... man får lov att ta tjuren vid hornen och stångas så mycket man bara orkar. Jag har också fått känna på otroligt sköna känslor.. vågor som går igenom hela kroppen och hela jag blir som kolsyra. I dessa stunder får man verkligen känna på sann och riktig lycka. De lyckliga stunderna kommer att bli fler och fler ju längre jag går på healing och ju mer jag bearbetar. Så småning om kan man till och med lära sig att bära med sig den där känslan en hel dag, en hel vecka eller till och med en hel månad.

Skulle behöva laga matlådor och ta tag i diverse annat här i hemmet, men soffläge känns mycket mer lockande och det är nog så det får bli. Imorgon går jag på mitt vikariat och kommer att börja jobba 60%, det känns väldigt bra även om jag skulle behöva återhämta mig ett par dagar nu.

På väg hem idag var vi och handlade, då fick vi se denna fantastiska regnbåge:



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar